- ΚΕΔΕ - https://kede.gr -

Χανιά: Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για το έργο μεταφοράς υψηλής τάσης

Προβληματισμός, αντιδράσεις και ένταση επικρατεί σε μέρος της τοπικής κοινωνίας των Χανίων, με αφορμή το έργο «Γραμμή μεταφοράς Υψηλής Τάσης 150 KV Χανιά – Δαμάστα, με φορέα τον ΑΔΜΗΕ ΑΕ».
Χτες συνεδρίασε η επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης για θέματα που αφορούν μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Από τη συνεδρίαση αποσύρθηκε το θέμα που αφορά στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του συγκεκριμένου έργου, προκειμένου, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη, Νίκο Ξυλούρη, να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες διαβούλευσης με τις οικείες δημοτικές Αρχές. Το θέμα προβλέπεται να εξεταστεί σε επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής Περιβάλλοντος και Χωροταξίας.

Από τις αρχές Μαρτίου, το έργο για την τοποθέτηση της γραμμής μεταφοράς υψηλής τάσης, έχει ξεσηκώσει σε όλο το νομό Χανίων, κύμα αντιδράσεων από αυτοδιοικητικούς, τοπικά συμβούλια, φορείς, συλλόγους, καθώς και απ’ τους κατοίκους των δήμων Σφακίων, Αποκόρωνα, Κισσάμου, Κανδάνου – Σελίνου και Χανίων.

Για το ζήτημα θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 31 Μαρτίου στις 5 μ.μ. στο Ίδρυμα «Αγία Σοφία» Αποκορώνου.

Δήμος Αθηναίων: Δημιουργία μνημείου για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη

Συγγραφέας: Ουρανία Σούλτη Στις Σε Μη κατηγοριοποιημένο | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα

Εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων η δημιουργία μνημείου για τα θύματα του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, ύστερα από την εισήγηση του Δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα.

Στην τοποθέτησή του, ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας ανέφερε: «Στις 28 Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη συνέβη η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα χρονικά της ελληνικής ιστορίας. Χάθηκαν 57 συνάνθρωποι μας, στην πλειονότητά τους νέα παιδιά, και τραυματίστηκαν άλλοι 85. Οι συγγενείς και οι οικείοι των επιβατών δίνουν από την πρώτη στιγμή μια απολύτως άνιση μάχη απέναντι στην απώλεια, ζητώντας συγχρόνως σθεναρά και επίμονα την ανάδειξη της αλήθειας, την απονομή δικαιοσύνης και τη δικαίωση των ανθρώπων τους.

Από την πρώτη στιγμή που διαδόθηκε η θλιβερή είδηση, ολόκληρη η χώρα ταυτίστηκε με τα πρόσωπα αυτά θρηνώντας βουβά για το χαμό, την ασύλληπτη οδύνη, τα λάθη, τις παραλείψεις και τις ολέθριες παθογένειες ενός ανεπαρκούς κρατικού μηχανισμού.

Ένα χρόνο και πλέον μετά την τραγωδία, ο Δήμος Αθηναίων με σεβασμό απέναντι στους ανθρώπους που χάθηκαν και στους οικείους τους, επιθυμεί να τιμήσει την μνήμη τους και να ενώσει τη φωνή του με όλους αυτούς που διεκδικούν απόδοση δικαιοσύνης και ένα κράτος ασφαλές και δίκαιο.

Δεσμευόμαστε, λοιπόν, ότι θα δημιουργηθεί ένα μνημείο, που θα τιμά τη μνήμη των συνανθρώπων μας και θα διατηρεί άσβεστη την ανάγκη για αλήθεια, δικαιοσύνη και ασφάλεια. Η επιλογή της τοποθεσίας, καθώς και το είδος του μνημείου θα αποφασισθεί από κοινού με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, σε συνεννόηση με τον Σύλλογο των συγγενών των θυμάτων, με τον οποίο έχει ήδη πραγματοποιηθεί μία συνάντηση.

Ευελπιστούμε η πρωτοβουλία μας αυτή να αποτελέσει μια συμβολική κίνηση συμπαράστασης στον προσωπικό και συλλογικό πόνο, που προκάλεσε το δυστύχημα, αλλά και να καταδείξει ότι ο Δήμος Αθηναίων είναι παρών στην προσπάθεια για αλήθεια, δικαιοσύνη και ασφάλεια».

10 κρίσιμες παρεμβάσεις του δήμου Αθηναίων για την ανάταξη του έργου της Διπλής Ανάπλασης

Συγγραφέας: Ουρανία Σούλτη Στις Σε Μη κατηγοριοποιημένο | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα

Χάρης Δούκας: «Έχουμε τη γνώση και την αποφασιστικότητα να παραδώσουμε ένα νέο γήπεδο – κόσμημα»

Σε δέκα αποφασιστικής σημασίας παρεμβάσεις για την ανάταξη του έργου της «Διπλής Ανάπλασης» εκ μέρους της νέας δημοτικής αρχής, τις 90 πρώτες ημέρες από την ανάληψη των καθηκόντων της, αναφέρθηκε ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Ο δήμαρχος Αθηναίων επισήμανε ότι οι αναμφισβήτητες καθυστερήσεις προφανώς οφείλονται στην προηγούμενη δημοτική αρχή. Επισήμανε ότι στόχος είναι να μην υπάρξει ουδεμία περαιτέρω πηγή καθυστέρησης και με εύστοχους χειρισμούς να απορροφήσουν τις καθυστερήσεις που έχουν επισυμβεί, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι η τωρινή δημοτική αρχή, έχει τη γνώση και την αποφασιστικότητα να παραδώσει ένα νέο γήπεδο – κόσμημα και ένα νέο τοπόσημο, παγκόσμιας εμβέλειας, τον νέο Ελαιώνα της Αθήνας, δίπλα στην Ακρόπολη.

Ο Χάρης Δούκας, συγκεκριμένα, υπογράμμισε:

  1. Όταν αναλάβαμε, το ζήτημα της χρηματοδότησης του γηπέδου ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού ήταν κυριολεκτικά στον αέρα. Υπήρχε μία Απόφαση προένταξης, τον Φεβρουάριο του 2022, και τίποτα άλλο. Η σχετική πρόσκληση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, βγήκε μόλις στις 27 Φεβρουαρίου του 2024, δύο ολόκληρα χρόνια μετά την προένταξη και -εννοείται- κατόπιν παρέμβασής μας. Έκτοτε, από την ίδια κιόλας μέρα, συνεργαστήκαμε με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και σήμερα καταθέσαμε τον σχετικό φάκελο, κατόπιν έγκρισης (ομόφωνης μάλιστα) από τη Δημοτική Επιτροπή (208/2024 ΠΟΕ). Αναμένουμε τώρα την Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την οριστική έγκριση της χρηματοδότησης.
  2. Όσον αφορά τη χρηματοδότηση της Απορρύπανσης, είναι γνωστό ότι ο χώρος του γηπέδου είχε εκσκαφτεί το 2009 αλλά από τότε είχε γεμίσει με αυθαίρετες αποθέσεις μπάζων και σκουπιδιών. Ανατέθηκε μία Σύμβαση τον Μάρτιο του 2023 για την Απορρύπανση του χώρου, όμως τα χρήματα δεν ήταν επαρκή. Από τον Αύγουστο του 2023 υπήρχε καταγεγραμμένη ανάγκη για επιπρόσθετα κονδύλια. Μετά από τόσους μήνες τώρα λύνεται το πρόβλημα. Διαβουλευθήκαμε τόσο με το ΥΠΟΙΚ όσο και με το ΥΠΕΝ (ΥΜΕΠΕΡΑΑ) για την ανάγκη συνέχισης των εργασιών απορρύπανσης στον περιβάλλοντα χώρο που θα ανεργεθεί το γήπεδο και διασφαλίσαμε 4 εκ. για την απορρύπανση.
  3. Επίσης, απαιτούνται χωματουργικές εργασίες για την απομάκρυνση πάσης φύσεως υλικών στο υπό κατασκευή γήπεδο ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού, μετά από διαβούλευση με το Υπουργείο Οικονομικών και σε συνέχεια της πρόσκληση με τίτλο «ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΝΕΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ» διασφαλίσαμε τα αναγκαία κονδύλια ύψους 6.863.881,99 €, από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης – Ειδικό Πρόγραμμα Δήμου Αθηναίων. Καταρτίσαμε τον σχετικό Φάκελο κατόπιν έγκρισης (ομόφωνης και εδώ) από τη Δημοτική Επιτροπή (204/2024 ΠΟΕ) και αναμένουμε τη σχετική Υπουργική Απόφαση. Αμέσως μόλις εκδοθεί αυτή, υπογράφουμε τη Σύμβαση με την Ανάδοχο Κοινοπραξία – η οποία προφανώς και πρέπει να αναλάβει να κάνει αυτές τις εργασίες με Συμπληρωματική Σύμβαση- και έτσι μπορούν οι εργασίες για το νέο Γήπεδο να ξεκινήσουν.
  4. Σχετικά με την Οικοδομική Άδεια, ξεμπλοκάρουμε το θέμα του Τοπογραφικού, η έκδοση του οποίου είναι στην αρμοδιότητα του Δήμου. Από τον Οκτώβριο του 2023 το ζήτημα ήταν σε εκκρεμότητα, τελικά στις 9 Φεβρουαρίου 2024, το Τοπογραφικό οριστικοποιήθηκε και ανέβηκε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Άδειες.
  5. Επιλύουμε, σε συνεργασία με την ΔΑΟΚΑ, τα προβλήματα αναφορικά με την έγκριση του Διαγράμματος Κάλυψης. Για παράδειγμα, ένα από τα ζητήματα ήταν αυτό του καθορισμού του ακριβούς αριθμού των θέσεων στάθμευσης. Από τον Οκτώβριο του 2023 είχε τεθεί το ζήτημα. Τελικά, επιλύθηκε με τροπολογία η οποία ψηφίστηκε στις 29 Φεβρουαρίου 2024 και η οποία καθορίζει ως θέσεις στάθμευσης τον ανώτατο αριθμό που προβλεπόταν στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, δηλαδή 450 θέσεις στάθμευσης, οι 325 κάτω από το νέο Γήπεδο και οι 125 κάτω από τις εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη.
  6. Αυτές τις μέρες επιλύουμε ένα ακόμη πρόβλημα που προέκυψε ξαφνικά: Μέσα στο οικόπεδο υπάρχουν κτίσματα, που έχουν περιέλθει στην ιδιοκτησία του Δήμου Αθηναίων και πρέπει να βγει Άδεια Κατεδάφισής τους, πριν βγει η Άδεια του νέου Γηπέδου. Βρήκαμε μία μεθοδολογία, οδεύει προς τη λύση και το ζήτημα αυτό.
  7. Άλλες δύο σημαντικές Συμβάσεις που πρέπει να συναφθούν αφορούν τους δύο Τεχνικούς Συμβούλους. Ως προς τον πρώτο Τεχνικό Σύμβουλο, για το νέο Γήπεδο και τις εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη, έγινε η Δημοπράτηση και εξελίσσεται η σχετική διαδικασία. Μάλιστα, προχωρήσαμε σε μία μικρή Σύμβαση -γέφυρα, μέχρι να υπογραφεί η κύρια Σύμβαση.
  8. Ως προς τον δεύτερο Τεχνικό Σύμβουλο, για το Πράσινο, τους Κοινόχρηστους Χώρους, την Οδοποιία, την Αποχέτευση και τον Ποδηλατόδρομο, είμαστε στο τελικό στάδιο προετοιμασίας της Διακήρυξης.
  9. Ένα ακόμη κρίσιμο ζήτημα με σοβαρές καθυστερήσεις αφορά την ιδιοκτησία της γης στο χώρο της «Διπλής Ανάπλασης». Από την πρώτη μέρα το τρέξαμε με ιδιαίτερη επιμέλεια και επίπονες προσπάθειες, καθώς και τη φιλότιμη συμβολή των υπηρεσιακών παραγόντων, και καταφέραμε να μαζέψουμε τα στοιχεία, δημιουργώντας μία συνολική λίστα παρακολούθησης της προόδου των απαλλοτριώσεων. Ευθύς αμέσως ξεκινήσαμε τα ραντεβού με τους ιδιοκτήτες προκειμένου να επιταχύνουμε τις διαδικασίες συμβιβασμού. Στη μέχρι τώρα υλοποίηση των συναντήσεων (άνω των 12), πετύχαμε στην πλειοψηφία, δίκαιο συμβιβασμό με τους ιδιοκτήτες. Στα υπόλοιπα αναμένουμε την εκτίμηση για να προχωρήσουμε σε συμβιβασμό.
  10. Συγκροτήσαμε 8μελή ομάδα έργου, στην οποία επικεφαλής είμαι εγώ ο ίδιος, και συμμετέχουν σε αυτήν ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Αθηναίων, ο Αντιδήμαρχος Υποδομών, Προϊστάμενοι αρμόδιων Διευθύνσεων, η Δικηγόρος της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου Αθηναίων και εξειδικευμένος Νομικός Σύμβουλος.

 

Σημεία για δωρεάν rapid test από τον ΕΟΔΥ (28/03)

Συγγραφέας: Ουρανία Σούλτη Στις Σε Μη κατηγοριοποιημένο | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα

Τα σημεία που διεξάγονται σήμερα δωρεάν rapid test από τον ΕΟΔΥ είναι τα παρακάτω:

  1. Κτίριο Helexpo, Διαγόρα 1, 08:30-20:30
  2. Δ. Αμαρουσίου, Λεωφόρος Κηφισίας 108 (πλησίον Πεζογέφυρας), 09:30-15:00
  3. Δ. Πειραιά, Δραγάτση 1, Πεζόδρομος, 09:30-14:45
  4. Δ. Γλυφάδας, παλιό Δημαρχείο Γλυφάδας, απέναντι από την Εκκλησία Αγίου Κωνσταντίνου, Βασιλέως Κων/νου, 09:30-14:45
  5. Δ. Περιστερίου, Δημαρχείο Περιστερίου, (πλάι στην Βόρεια Είσοδο του Δημαρχείου), 12:00-18:00
  6. Δ. Κηφισιάς, Πλατεία Πλατάνου, παραπλεύρως του Άλσους Κηφισιάς, μπροστά από τον ΗΣΑΠ, 09:00-14:00
  7. Δ. Ελληνικού-Αργυρούπολης, Αίθουσα 1ου ΚΑΠΗ Αλεξιουπόλεως 27, 14:00-20:00
  8. Δ. Μαγούλας, Δημοτικό Ιατρείο Μαγούλας, 09:30-15:00
  9. Δ. Νέας Ιωνίας, Καρολίδου 4, Νέα Ιωνία, Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας (ισόγειο), 09:30-15:00
  10. Δ. Πετρούπολης, Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Πετρούπολης, Εθνικής Αντιστάσεως 61, (πίσω από το Δημαρχείο), 14:00-20:00
  11. Δ. Βριλησσίων, Δημοτικά Ιατρεία Δήμου Λεωφ. Πεντέλης 62, (1ος όροφος), 09:30-15:00
  12. Δ. Χαλανδρίου, παλιό Δημαρχείο Χαλανδρίου, Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου, Γρ. Γυφτοπούλου & Γκίνη, πάνω από το ΚΕΠ, 09:30-15:00
  13. Δ. Παλαιού Φαλήρου, Πολιτιστικό Κέντρο Π. Φαλήρου, Ηχούς 26, 09:30-15:00
  14. Δ. Ιλίου, Αίαντος και Χρυσηίδος (Δημαρχείο), 09:00-15:00
  15. Δ. Χαϊδαρίου, Δημαρχείο – Στρ. Καραϊσκάκη 138 και Ευπαύλεως, 09:00-14:45
  16. 1ο πολυδύναμο κέντρο-Δημοτικό Ιατρείο-Καλφοπούλειο Υγειονομικό Κέντρο, Σόλωνος 78, 09:30-19:30 (κατόπιν ραντεβού-2103626869, 210362869)
  17. 2ο πολυδύναμο Κέντρο-Δημοτικό Ιατρείο-Νέος Κόσμος, Φανοσθένους & Φρειδερίκου Σμιθ,  09:30-19:30 (κατόπιν ραντεβού-2109239865, 2109249787)
  18. 3ο Δημοτικό Ιατρείο-Πετράλωνα, Πειραιώς 108, 1ος όροφος, Παθολογικό Ιατρείο, 09:30-15:00 (κατόπιν ραντεβού-2103427515, -513, 2103469165)
  19. 4ο Δημοτικό Ιατρείο-Κολωνός, Προποντίδος & Αγίας Σοφίας 110, 09:30-15:00 (κατόπιν ραντεβού-2105121921, 2105157239)
  20. 5ο Δημοτικό Ιατρείο-Άνω Πατήσια, Σαρανταπόρου 4, 09:30-15:00 (κατόπιν ραντεβού-2102015510, -511, 2102015559)
  21. 6ο πολυδύναμο Κέντρο- Δημοτικό Ιατρείο-Κυψέλη, Χανίων 4Β, 09:30-19:30 (κατόπιν ραντεβού-2108836200, 2108220209)
  22. 7η Δημοτική Κοινότητα, Αμπελόκηποι, Καλαμών 21 & Σλήμαν, 09:30-15:00 (κατόπιν ραντεβού, 2144088800)
  23. Νότια Πύλη ΔΕΘ, Αγγελάκη με Λεωφ. Στρατού, 8:30-20:30
  24. Δ. Πυλαίας-Χορτιάτη, ΚΑΠΗ Πανοράματος, Αγ. Γεωργίου 4, 09:00-15:00
  25. Δ. Καλαμαριάς, εντός Δημοτικού Θεάτρου, οδός Χηλής και Τριπόλεως 12, 09:00-15:00
  26. Δ. Θέρμης, Περιφερειακό ιατρείο, Τρίλοφος, 09:00-15:00
  27. Δ. Θερμαϊκού, ΚΑΠΗ Μηχανιώνας, Μάρκου Μπότσαρη, 09:00-14:30
  28. Δ. Παύλου Μελά, ΚΑΠΗ Καρατάσιου, Αλκιβιάδου 10, 09:00-14:00
  29. Δ. Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Β ΚΑΠΗ Αμπελοκήπων, Ελευθερίας 55, 09:00-15:00
  30. Δ. Ωραιοκάστρου, Α ΚΑΠΗ Ωραιοκάστρου, Τραπεζούντος 31, 09:00-14:30
  31. Δ. Λαγκαδά, κτίριο κοινότητας, Κριθιά, 09:30-11:15
  32. Δ. Λαγκαδά, κτίριο κοινότητας, Εξαμίλι, 12:00-14:00
  33. Δ. Νεάπολης-Συκεών, Δημοτικό κατάστημα Πεύκων, Ειρήνης 19, 09:00-15:00
  34. 8ο Παράρτημα ΚΑΠΗ Θεσσαλονίκης, Αρτάκης 9, Κάτω Τούμπα, 09:00-14:00
  35. 7ο Παράρτημα ΚΑΠΗ Θεσσαλονίκης, Ακροπόλεως 14, Άνω Πόλη, 09:00-14:00
  36. 6ο Παράρτημα ΚΑΠΗ Θεσσαλονίκης, Νούκα Στεφάνου 10, Χαριλάου, 09:00-14:00
  37. Ιατρείο ΕΟΔΥ στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Βασιλίσσης Όλγας 198, στον προαύλιο χώρο της Περιφέρειας, 09:30-15:00
  38. Νοσοκομείο Ιπποκράτειο, Κωνσταντινουπόλεως 49, 08:30-15:00
  39. Αιτωλοακαρνανία, Μεσολόγγι, Γ.Ν. Μεσολογγίου «Χατζηκώστα» (Εμβολιαστικό Κέντρο), 08:30-14:30
  40. Αιτωλοακαρνανία, Κοινοτικό Κτίριο, Ίδρυμα Τσώνη, Ναύπακτος, 09:00-14:00
  41. Αιτωλοακαρνανία, Αγρίνιο, Οικίσκος έξωθεν Κέντρου Υγείας, 09:00-15:00
  42. Αιτωλοακαρνανία, Αγρίνιο, Γ.Ν. Αιτωλ/νιας (Νοσηλ. Μονάδα Αγρινίου), 09:00-14:00
  43. Αργολίδα, Αίθουσα Δανάη-Στρατώνες Καποδίστρια, Άργος, 09:00-14:00
  44. Αργολίδα, Κοινωνικό Ιατρείο, Ναύπλιο, 09:00-14:00
  45. Αρκαδία, Πλατεία Πετρινού Τρίπολη, 09:00-15:00
  46. Αρκαδία, Παναρκαδικό Νοσοκομείο, Τρίπολη, 08:00-14:00
  47. Αρκαδία, Δ. Ν. Κυνουρίας, Λεωνίδιο, 10:30-12:00
  48. Αρκαδία, Δ. Ν. Κυνουρίας, Τυρός, 12:30-13:30
  49. Άρτα, Κέντρο Υγείας Άρτας-Isobox, 08:30-15:00
  50. Αχαΐα, Πάτρα, Γενικό Νοσοκομείο Πατρών «Αγιος Ανδρέας», 08:00-20:00
  51. Αχαΐα, Αίγιο, Νοσοκομείο Αιγίου, 08:30-14:30
  52. Αχαΐα, Πάτρα Κέντρο Υγείας  Βορείου Τομέa, 08:00-20:30
  53. Αχαΐα, Πάτρα, Κέντρο Υγείας Νοτίου Τομέα Πατρών, 08:30-14:30
  54. Αχαΐα, Πάτρα, Καραμανδάνειο, Γενικό Νοσοκομείο Παίδων, 08:30-14:30
  55. Αχαΐα, Πάτρα, Δημαρχείο Πατρών, 08:30-14:30
  56. Αχαΐα, Ρίο, Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πατρών «Παναγιά η Βοήθεια», 08:00-14:30
  57. Αχαΐα, κάτω Αχαΐα, Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα Μερκούρη», 08:30-14:30
  58. Βοιωτία, ΚΥ Θήβας, Κάδμου 47,09:00-15:00
  59. Βοιωτία, Κοινοτικό κατάστημα Κυριακίου, 09:00-14:30
  60. Γρεβενά, Εξεταστήριο Θ. Ζιάκα 23, 08:30-15:00
  61. Δράμα, πρώην Δημαρχείο, έναντι Πλατείας Ελευθερίας, 08:00-14:30
  62. Δράμα, Καλή Βρύση, Τοπική Κοινότητα, 09:00-14:00
  63. Έβρος, παλιό Δημαρχείου Αλεξανδρούπολης-πρώην ΚΕΠ, Μπουμπουλίνας 8, 08:30-15:00
  64. Έβρος, παλιό Νοσοκομείο, Δήμητρας 19, 09:00-15:00
  65. Έβρος, Κορνοφωλιά, Πνευματικό Κέντρο, 10:00-13:00
  66. Έβρος, Πλατεία Διδυμοτείχου, ΚΑΠΗ 25ης Μαΐου 145, 13:00-14:30
  67. Έβρος, Κέντρο Υγείας Ορεστιάδας, Ευριπίδου Ζίγκμπουργκ 10, 08:30-15.30
  68. Έβρος, Λιμάνι Καμαριώτισσας, Σαμοθράκη, 08:00-15:00
  69. Εύβοια, Κέντρο Υγείας Ιστιαίας, 08:30-15:30
  70. Ευρυτανία, έναντι ΚΑΠΗ Καρπενησίου, 09:00-15:30
  71. Ζάκυνθος, ΙΚΑ, Γλάδστωνος 6, 08:30-15:30
  72. Ηλεία, Πύργος, Γενικό Νοσοκομείο, 08:30-14:30
  73. Ημαθία, Κέντρο Υγείας Βέροιας, Μοράβα 2 & Εμμανουήλ Παππά, 08:30-15:30
  74. Ημαθία, ΚΑΠΗ Βέροιας, Μαυρομιχάλη 14, 09:00-15:00
  75. Ημαθία, Αλεξάνδρεια, Πλατεία Σιδηροδρομικού Σταθμού, 09:30-14:00
  76. Ηράκλειο, Άγαλμα Ελευθέριου Βενιζέλου, Πλατεία Ελευθερίας, 08:30-19:30
  77. Ηράκλειο, Isobox, προαύλιος χώρος 7ης ΥΠΕ, 09:00-15:00
  78. Ηράκλειο, Isobox, προαύλιος χώρος Βενιζελείου Νοσοκομείου, 08:30-14:30
  79. Ηράκλειο, προαύλιος χώρος ΠΑΓΝΗ (ΤΕΠ), 08:30-14:30
  80. Θεσπρωτία, ΓΝ Φιλιατών, 08:30-13:30
  81. Θεσπρωτία, Πολιτιστικό Κέντρο Πάνθεον, Εθνικής Αντιστάσεως, Ηγουμενίτσα, 09:00-15:00
  82. Θεσπρωτία, παλαιό Δημαρχείο Παραμυθιάς, 10:00-14:00
  83. Ικαρία, Κ.Υ Ευδήλου, 08:00-16:00
  84. Ιωάννινα, Περιφέρεια Ηπείρου, 09:00-20:00
  85. Ιωάννινα, MEGA Εμβολιαστικό, Καλπακίου 9, Αμπελόκηποι, 09:00-15:00
  86. Ιωάννινα, Γενικό Νοσοκομείο Χατζηκώστα, Λ. Μακρυγιάννη 60, 08:00-14:00
  87. Ιωάννινα, Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο, Σταύρου Νιάρχου 60, 08:00-14:00
  88. Ιωάννινα, Κέντρο Υγείας Κόνιτσας, 10:00-13:00
  89. Καβάλα, Νομαρχείο Καβάλας, Εθνικής Αντίστασης 20, 08:00-14:30
  90. Καβάλα, Κέντρο Υγείας Ελευθερούπολης, 09:00-14:00
  91. Κάλυμνος, Κεντρικός Λιμένας, 08:30-15:30
  92. Λέρος, Δημοτικό Κτίριο Δόνα, 08:30-15:30
  93. Καρδίτσα, Πλατεία Αγίας Παρασκευής, τέρμα Σαρανταπόρου, 09:00-15:00
  94. Καρδίτσα, Δημαρχείο Μουζακίου, προαύλιο Δημαρχείου, 09:00-10:30
  95. Καρδίτσα, Δημαρχείο Σοφάδων, 11:00-12:30
  96. Καρδίτσα, Δημαρχείο Παλαμά, Παπακυρίτση 2, 13:00-14:30
  97. Καστοριά, Isobox Λεωφόρος Κύκνων, 08:30-15:30
  98. Καστοριά, Κέντρο Υγείας, Καπετάν Κώττα 2, 08:30-15:30
  99. Καστοριά, Άργος Ορεστικό, ΚΑΠΗ, 09:30-13:30
  100. Κέρκυρα, Δημοτικό Θέατρο Κέρκυρας, Μάντζαρου 5, 09:00-20:00
  101. Κέρκυρα, Πολιτιστικό Κέντρο Βελονάδων, 09:30-14:30
  102. Κεφαλληνία, Ληξούρι, κλειστό Γήπεδο, Στυλιανού Τυπάλδου, 09:00-15:00
  103. Κιλκίς, Β’ Εργατικές Κατοικίες, Αμπέλων 4, 09:00-15:00
  104. Κιλκίς, Δημοτικό Κατάστημα Ευρωπού, 09:00-15:00
  105. Κιλκίς, Αξιούπολη, Δημοτικό Κατάστημα-πρώην ΔΕΥΑ, 09:00-15:00
  106. Κιλκίς, Αγροτικό Ιατρείο Τούμπας, 09:00-15:00
  107. Κοζάνη, Πνευματικό Κέντρο Πτολεμαΐδας, Περγάμου 62, 08:30-15:30
  108. Κοζάνη, Κέντρο Υγείας Κοζάνης, Αριστοφάνους 5Α, 08:30-15:30
  109. Κοζάνη, Βελβεντός, Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου, 10:00-11:00
  110. Κόρινθος, Δημοτικό θέατρο Κορίνθου, Δαμασκηνού 57, πλησίον Πανεπιστημίου, 08:30-15:00
  111. Κόρινθος, ΚΑΠΗ Ξυλοκάστρου, Αντιπτεράρχου Δέδε Βλάση, 09:30-14:00
  112. Κως, Ιερού Λόχου 15 (πρώην Παιδικός σταθμός), 08:30-15:00
  113. Λακωνία, παλαιό Δημαρχείο Σπάρτης, Κεντρική Πλατεία, 09:00-15:00
  114. Λακωνία, Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης, 09:00-14:30
  115. Λακωνία, Κέντρο Υγείας Αρεόπολης, 08:15-15:30
  116. Λάρισα, ΟΣΕ, 09:00-20:00
  117. Λάρισα, Δημαρχείο Νίκαιας, 09:00-12:00
  118. Λάρισα, Τύρναβος, είσοδος Δημαρχείου, 09:00-12:00
  119. Λάρισα, Αμπελώνας Δημαρχείο, 12:30-14:30
  120. Λάρισα, Μύλος του Παππά, 09:00-15:00
  121. Λάρισα, Εμπορικό Κέντρο Γαία, 09:00-15:00
  122. Λάρισα, ΔΥΠΑ, 09:00-14:00
  123. Λασίθι, ισόγειο κτήριο ΟΚΥΔΑΝ Αγίου Νικολάου, 08:30-15:00
  124. Λασίθι, Δημαρχείο Ιεράπετρας, 10:00-14:00
  125. Λέσβος, Κ.Υ Μυτιλήνης, 09:00-15:00
  126. Λέσβος, Parking Μυτιλήνης, 09:00-15:00
  127. Λέσβος, ΚΥ Καλλονής, 09:00-13:00
  128. Λευκάδα, παλιό Νοσοκομείο, κτίριο ΕΚΑΒ, Α. Βαλαωρίτη 40, 08:00-15:00
  129. Μαγνησία, Μαγνησία, τοπικά Ιατρεία Νέας Ιωνίας Βόλου (πρώην Κ.Υ Ν. Ιωνίας), πάροδος Τικόγλου, 08:00-14:00
  130. Μαγνησία, Γ.Ν. Βόλου, Πολυμέρη 134, 08:30-13:30
  131. Μεσσηνία, Καλαμάτα, Μέγαρο Χορού, 08:30-14:00
  132. Μεσσηνία, Καλαμάτα, Isobox Κέντρου Υγείας, 08:30-14:30
  133. Μεσσηνία, Καλαμάτα, Γενικό Νοσοκομείο, Isobox Επειγόντων, 08:15-14:15
  134. Μεσσηνία, Μεσσήνη, Δασκαρόλειο Πολιτιστικό Κέντρο, 09:00-13:30
  135. Μεσσηνία, Μελιγαλάς, Κέντρο Υγείας, 09:00-13:30
  136. Μεσσηνία, Κορώνη, παλιό Δημαρχείο, 09:30-13:00
  137. Ξάνθη, Κέντρο Υγείας Ξάνθης, Isobox, Ανδρέα Δημητρίου 1, 08:00-14:00
  138. Ξάνθη, Ξύλινο Σπιτάκι, πρώην ΔΕΥΑΞ, Πλατεία Ελευθερίας, 08:30-14:00
  139. Πάρος, Νάουσα, Αίθουσα ΑΜΕΣ Νηρέα, 08:30-15:00
  140. Πέλλα, Δημαρχείο Γιαννιτσών, Χατζηδημητρίου και Εθνικής Αντιστάσεως, 09:30-14:30
  141. Πέλλα, Πλατεία Μικρών Καταρρακτών-Χατζηγιάννειο Κέντρο, Τσιμισκή 2, 09:30-14:30
  142. Πέλλα, Κέντρο Υγείας Κρύας Βρύσης, Δωδεκανήσου 1, 08:30-15:30
  143. Πιερία, Κέντρο Υγείας Κατερίνης, Κανελλοπούλου 1, 08:00-15:00
  144. Πιερία, παλαιό Νοσοκομείο Κατερίνης, 09:00-15:00
  145. Πρέβεζα, Λιμενικό Ταμείο, Ελ. Βενιζέλου 20, 09:00-15:00
  146. Πρέβεζα, Δημαρχείο Θεσπρωτικού, 09:00-11:00
  147. Πρέβεζα, Δημαρχείο Λούρου, 11:30-14:00
  148. Ρέθυμνο, Αίθουσα Εκδηλώσεων Ι.Ν. Πέτρου & Παύλου, Μισίρια, 09:00-14:00
  149. Ροδόπη, Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, Δημοκρατίας 1, Κομοτηνή, 09:00-15:00
  150. Ροδόπη, Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας, Συμεωνίδη και Υψηλάντου γωνία, Κομοτηνή, 09:00-15:00
  151. Ροδόπη, Σάπες, Βασιλείου Κουτουμάνη, 10:00-14:00
  152. Ροδόπη, Σώστης, Νέο Δημαρχιακό Μέγαρο, 10:00-14:00
  153. Ρόδος, παλιό Νοσοκομείο Ρόδου, 08:30-15:00
  154. Ρόδος, πλατεία Δημαρχείου Αφάντου, 09:00-15:00
  155. Σάμος, Isobox έμπροσθεν Κ.Υ. Καρλοβάσου Σάμου, 08:00-14:30
  156. Σάμος, Isobox έμπροσθεν Γ.Ν Σάμου, 08:00-14:30
  157. Σέρρες, Κέντρο Υγείας Σερρών, 08:30-19:30
  158. Σέρρες, Κέντρο Υγείας Ηράκλειας, 09:00-14:30
  159. Σέρρες, Κέντρο Υγείας Ροδολίβους, 09:30-14:30
  160. Σέρρες, Κέντρο Υγείας Στρυμονικού, 09:00-15:00
  161. Σέρρες, Κέντρο Υγείας Σιδηροκάστρου, 09:00-14:30
  162. Σέρρες, Κέντρο Υγείας Νιγρίτας, 09:00-15:00
  163. Σκιάθος, Λιμάνι Σκιάθου, 08:00-15:30
  164. Σύρος, Αθλητικό κέντρο Δημήτριος Βικέλας, 08:30-15:30
  165. Τρίκαλα, πάροδος Γαριβάλδη Πεζόδρομος Πνευματικού Κέντρου,07:30-13:30
  166. Τρίκαλα, Κεντρική Πλατεία Καλαμπάκας,08:00-10:00
  167. Τρίκαλα, Ε ΚΑΠΗ,09:30-14:30
  168. Φθιώτιδα, Δημοτικό Parking Γαλανέικα, Αλύτρωτων Πατρίδων και Αγίας Παρασκευής, Λαμία, 09:00-15:00
  169. Φθιώτιδα, Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, χώρος Εκδοτηρίων, 09:00-15:00
  170. Φθιώτιδα, Δημοτικό κατάστημα Αμφίκλειας, 09:30-11:30
  171. Φθιώτιδα, Δημοτικό κατάστημα κάτω Τιθορέας, 12:00-14:00
  172. Φλώρινα, Ιατρείο ΕΟΔΥ, Ηπείρου 26, 08:30-15:00
  173. Φλώρινα, ΔΕΤΕΠΑ Αμυνταίου, Πλατεία Δ. Μάκρη 36, 08:30-15:00
  174. Φωκίδα, Γαλαξίδι, Πολιτιστικός Σύλλογος, 09:00-13:00
  175. Φωκίδα, Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας, 09:00-15:00
  176. Χαλκιδική, Νέα Μουδανιά, πρώην 4ο Νηπιαγωγείο, Παναγίας Κορυφινής και Καλόλιμνου, 08:30-15:00
  177. Χαλκιδική, Νέα Καλλικράτεια, Πλησίον Δημαρχείου, 09:00-14:30
  178. Χανιά, 1η-2η ΤΟΜΥ Χανίων, παλιό Νοσοκομείο Χανίων,Καποδιστρίου και Δραγούμη, 08:30-15:00
  179. Χανιά, Αύλειος χώρος 1ου Κέντρου Υγείας Χανίων, Λεωφόρος Καραμανλή 99, 08:30-15:00
  180. Χανιά, Γ.Ν Χανίων «Άγιος Γεώργιος», (ΤΕΠ Cοvid), 08:30-14:30
  181. Χίος, Κ.Υ Χίου, Λετσαίνης 1 & Αγ. Ειρήνης, 07:30-14:30
  182. Χίος, Πλατεία Βουνακίου Χίου, 07:30-14:30
  183. Χίος, Πυργί, 09:00-12:00

 

Απάντηση της ΚΕΔΕ σε ανακοίνωση του ΥΠΕΝ σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων περί κινήτρων του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού

Συγγραφέας: Δημήτρης Καλφόπουλος Στις Σε Newsletter (middle),Ανακοινώσεις - Δελτία Τύπου,Περιβάλλον - Ενέργεια - Χωροταξία | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα

Στις 19 Μαρτίου το Υπουργείο Περιβάλλοντος προέβη στην έκδοση απαράδεκτης ανακοίνωσης με τίτλο «Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων περί κινήτρων του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ)» μέσω της οποίας προσπαθεί να εκφοβίσει τους δήμους και να ακυρώσει εν γένει τη θεσμική λειτουργία και την αποστολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώρας.

Σε απάντηση της ανακοίνωσης του Υπουργείου ως Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, διαμαρτυρόμαστε εντόνως και τονίζουμε τα ακόλουθα:

Η ΚΕΔΕ συμμετέχει δια εκπροσώπου της μετά από απόφαση του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κου Ευθυμίου Μπακογιάννη στην ομάδα εργασίας για την επανεξέταση των κινήτρων του ΝΟΚ και συμβάλει με την ανελλιπή παρουσία της στις συνεδριάσεις, εκπροσωπώντας πάντα την Τοπική Αυτοδιοίκηση, στην θετική κατεύθυνση της αναθεώρησης των κινήτρων του ΝΟΚ, με γνώμονα την ενίσχυση της κλιματικής ουδετερότητας, με την ταυτόχρονη προστασία των πόλεών μας από την υπερδόμηση που έχουν προκαλέσει τα κίνητρα αυτά.

Οι θέσεις που εκφράζονται από την εκπροσώπησή μας στις συνεδριάσεις της ομάδας, αφορούν τις θέσεις της ΚΕΔΕ όπως άλλωστε αυτές έχουν διατυπωθεί σε προηγούμενη ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της και κατ’ επέκταση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώρας. Σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν την προσωπική άποψη των εκπροσώπων μας και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του δημοσίου διαλόγου.

Σε ότι αφορά τις εργασίες της επιτροπής, ενώ η παραγωγική διαδικασία διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων βρίσκεται σήμερα, σε ώριμο στάδιο προς ολοκλήρωση, η ανακοίνωση του Υπουργείου ανατρέπει τον προγραμματισμό της ομάδας και αναφέρει πως: «αναμένεται να συμπεριλάβει στην εξέτασή της και τα στοιχεία που θα προκύψουν από επερχόμενες αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, σχετικά με διατάξεις του ΝΟΚ» δηλαδή, παραπέμπει μονομερώς το τελικό πόρισμα της ομάδας εργασίας σε χρονικό ορίζοντα πέραν του έτους, χωρίς αυτό να έχει συζητηθεί σε καμία συνεδρίαση της ομάδας.

Στη συνέχει το Υπουργείο αλαζονικά και απερίσκεπτα προτρέπει έμμεσα τους πολίτες να εκδώσουν οικοδομικές άδειες, με βάση τα κίνητρα του ΝΟΚ, αγνοώντας την απόφαση του Ε΄Τμήματος του ΣτΕ που τις καθιστά αντισυνταγματικές δημιουργώντας τον κίνδυνο, αν υιοθετηθούν οι θέσεις τους να προκληθούν στο άμεσο μέλλον και μέχρι την τελική απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ αμέτρητες δικαστικές διενέξεις μεταξύ όμορων ιδιοκτητών, αφού είναι προφανές και αναπόφευκτο ότι κάθε άδεια η οποία τυχόν εκδίδεται με βάση τις επίμαχες διατάξεις, θα προσβάλλεται με βάση το σκεπτικό των αποφάσεων του Ε΄ μήματος ΣτΕ από τους γείτονες, οι οποίοι  θίγονται από τα «bonus» του Ν.Ο.Κ.

Αντιθέτως, η Τοπική Αυτοδιοίκηση παραλαμβάνει τα ηνία και προτίθεται να προστατεύσει τους πολίτες αποτελεσματικά, χωρίς να αναστείλει συλλήβδην την οικοδομική δραστηριότητα, με σκοπό να αποτρέψει περιβαλλοντικά «τετελεσμένα»,  προς όφελος της νομιμότητας και της ασφάλειας δικαίου.

Τέλος, η ΚΕΔΕ διαμαρτύρεται έντονα για την απαράδεκτη απόπειρα του Υπουργείου να ακυρώσει το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως αυτός περιγράφεται από το άρθρο 102 του Συντάγματος της Ελλάδας και την προτροπή όπως αυτή διατυπώνεται στην ανακοίνωση: «Οι αιρετοί εκπρόσωποι των τοπικών κοινωνιών οφείλουν να είναι χρήσιμοι αρωγοί της Πολιτείας όπως και των συμφερόντων των συμπολιτών τους. Οφείλουν να μην κινδυνολογούν και να μην προβαίνουν σε αυθαίρετες αποφάσεις που πλήττουν εν τέλει το αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα της ιδιοκτησίας». Μια φράση που ακυρώνει το θεσμικό μας ρόλο και καταστρατηγεί κάθε έννοια διοικητικής αυτοτέλειας των δήμων.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, να ανακαλέσει την απαράδεκτη ανακοίνωσή της και να σεβαστεί την καταστατική θέση των αιρετών εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, την εγγύτερη προς την κοινωνία βαθμίδα διακυβέρνησης της χώρας.

Απάντηση ΚΕΔΕ σε ανακοίνωση του ΥΠΕΝ σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων περί κινήτρων του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού

Συγγραφέας: Ουρανία Σούλτη Στις Σε Μη κατηγοριοποιημένο | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα

Στις 19 Μαρτίου το Υπουργείο Περιβάλλοντος προέβη στην έκδοση απαράδεκτης ανακοίνωσης με τίτλο «Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων περί κινήτρων του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ)» μέσω της οποίας προσπαθεί να εκφοβίσει τους δήμους και να ακυρώσει εν γένει τη θεσμική λειτουργία και την αποστολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώρας.

Σε απάντηση της ανακοίνωσης του Υπουργείου ως Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, διαμαρτυρόμαστε εντόνως και τονίζουμε τα ακόλουθα:

Η ΚΕΔΕ συμμετέχει δια εκπροσώπου της μετά από απόφαση του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κου Ευθυμίου Μπακογιάννη στην ομάδα εργασίας για την επανεξέταση των κινήτρων του ΝΟΚ και συμβάλει με την ανελλιπή παρουσία της στις συνεδριάσεις, εκπροσωπώντας πάντα την Τοπική Αυτοδιοίκηση, στην θετική κατεύθυνση της αναθεώρησης των κινήτρων του ΝΟΚ, με γνώμονα την ενίσχυση της κλιματικής ουδετερότητας, με την ταυτόχρονη προστασία των πόλεών μας από την υπερδόμηση που έχουν προκαλέσει τα κίνητρα αυτά.

Οι θέσεις που εκφράζονται από την εκπροσώπησή μας στις συνεδριάσεις της ομάδας, αφορούν τις θέσεις της ΚΕΔΕ όπως άλλωστε αυτές έχουν διατυπωθεί σε προηγούμενη ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της και κατ’ επέκταση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώρας. Σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν την προσωπική άποψη των εκπροσώπων μας και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του δημοσίου διαλόγου.

Σε ότι αφορά τις εργασίες της επιτροπής, ενώ η παραγωγική διαδικασία διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων βρίσκεται σήμερα, σε ώριμο στάδιο προς ολοκλήρωση, η ανακοίνωση του Υπουργείου ανατρέπει τον προγραμματισμό της ομάδας και αναφέρει πως: «αναμένεται να συμπεριλάβει στην εξέτασή της και τα στοιχεία που θα προκύψουν από επερχόμενες αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, σχετικά με διατάξεις του ΝΟΚ» δηλαδή, παραπέμπει μονομερώς το τελικό πόρισμα της ομάδας εργασίας σε χρονικό ορίζοντα πέραν του έτους, χωρίς αυτό να έχει συζητηθεί σε καμία συνεδρίαση της ομάδας.

Στη συνέχει το Υπουργείο αλαζονικά και απερίσκεπτα προτρέπει έμμεσα τους πολίτες να εκδώσουν οικοδομικές άδειες, με βάση τα κίνητρα του ΝΟΚ, αγνοώντας την απόφαση του Ε΄Τμήματος του  ΣτΕ που τις καθιστά αντισυνταγματικές δημιουργώντας τον κίνδυνο, αν υιοθετηθούν οι θέσεις τους να προκληθούν στο άμεσο μέλλον και μέχρι την τελική απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ αμέτρητες δικαστικές διενέξεις μεταξύ όμορων ιδιοκτητών, αφού είναι προφανές και αναπόφευκτο ότι κάθε άδεια η οποία τυχόν εκδίδεται με βάση τις επίμαχες διατάξεις, θα προσβάλλεται με βάση το σκεπτικό των αποφάσεων του Ε΄ Τμήματος ΣτΕ από τους γείτονες, οι οποίοι  θίγονται από τα «bonus» του Ν.Ο.Κ.

Αντιθέτως, η Τοπική Αυτοδιοίκηση παραλαμβάνει τα ηνία και προτίθεται να προστατεύσει τους πολίτες αποτελεσματικά, χωρίς να αναστείλει συλλήβδην την οικοδομική δραστηριότητα, με σκοπό να αποτρέψει περιβαλλοντικά «τετελεσμένα»,  προς όφελος της νομιμότητας και της ασφάλειας δικαίου.

Τέλος, η ΚΕΔΕ διαμαρτύρεται έντονα για την απαράδεκτη απόπειρα του Υπουργείου να ακυρώσει το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως αυτός περιγράφεται από το άρθρο 102 του Συντάγματος της Ελλάδας και την προτροπή όπως αυτή διατυπώνεται στην ανακοίνωση: «Οι αιρετοί εκπρόσωποι των τοπικών κοινωνιών οφείλουν να είναι χρήσιμοι αρωγοί της Πολιτείας όπως και των συμφερόντων των συμπολιτών τους. Οφείλουν να μην κινδυνολογούν και να μην προβαίνουν σε αυθαίρετες αποφάσεις που πλήττουν εν τέλει το αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα της ιδιοκτησίας». Μια φράση που ακυρώνει το θεσμικό μας ρόλο και καταστρατηγεί κάθε έννοια διοικητικής αυτοτέλειας των δήμων.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, να ανακαλέσει την απαράδεκτη ανακοίνωσή της και να σεβαστεί την καταστατική θέση των αιρετών εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, την εγγύτερη προς την κοινωνία βαθμίδα διακυβέρνησης της χώρας.

 

Παρουσίαση της πρότασης της ΚΕΔΕ για την ολιστική διαχείριση των υδάτων στη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου

Συγγραφέας: Δημήτρης Καλφόπουλος Στις Σε Newsletter (middle),Ανακοινώσεις - Δελτία Τύπου,Περιβάλλον - Ενέργεια - Χωροταξία | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα

Λ. Κυρίζογλου:

Η Αυτοδιοίκηση συνεπής στη δέσμευσή της καταθέτει τη δική της πρόταση για την ολιστική διαχείριση των υδάτων –

Αν από την πλευρά της κυβέρνησης υπάρχει ειλικρινής διάθεση για ειλικρινή, γόνιμο και δημιουργικό διάλογο, τότε θα έχουμε θετικά αποτελέσματα

 

«Η Αυτοδιοίκηση συνεπής στη δέσμευση που είχε αναλάβει απέναντι στην κυβέρνηση να καταθέσει τη δική της ολιστική πρόταση για τη διαχείριση των υδάτων, την τήρησε. Με υπευθυνότητα και σοβαρότητα προχωρά στην κατάθεση, ως βάση συζήτησης και ολοκληρωμένης πρότασης – νομοθετικής ρύθμισης για επιτυχία του εγχειρήματος. Αν από την πλευρά της κυβέρνησης υπάρχει ειλικρινής διάθεση για ειλικρινή, γόνιμο και δημιουργικό διάλογο, τότε θα έχουμε θετικά αποτελέσματα».

Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λ. Κυρίζογλου στη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ κατά την παρουσίαση της πρότασης για μεταρρύθμιση της δημόσιας πολιτικής ύδρευσης και αποχέτευσης με παρόχους των υπηρεσιών και τους δήμους. Αναφερόμενος στις προτάσεις που κατέθεσε στην ΚΕΔΕ ο υπουργός ΥΠΕΝ Θ. Σκυλακάκης, υπογράμμισε ότι έχουν μεν ορισμένα θετικά σημεία αλλά τα περισσότερα δεν οδηγούν με βεβαιότητα και ασφάλεια ότι θα πετύχουν τα αναμενόμενα».

Η πρόταση, η οποία στηρίζεται σε μελέτη που εκπονήθηκε από κοινή επιστημονική ομάδα ΚΕΔΕ- ΕΔΕΥΑ – ΕΕΤΑΑ σε συστηματική διαβούλευση με τον Γ. Παπαναστασίου Β΄ αντιπρόεδρο της ΚΕΔΕ και πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος της ΚΕΔΕ και τον Γ. Μαρινάκη, πρόεδρο της ΕΔΕΥΑ, δήμαρχο Ρεθύμνου, θα κατατεθεί άμεσα στην πολιτική ηγεσία των υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών, τη ΡΑΑΕΥ, ενόψει των επικείμενων αλλαγών του θεσμικού πλαισίου για την διαχείριση των υδάτων που προωθεί η κυβέρνηση.

Ο πρόεδρος της ΕΔΕΥΑ Γ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι η ΕΔΕΥΑ συμφωνεί και προσυπογράφει την πρόταση της ΚΕΔΕ.

«Θεωρώ, είπε, πως αν το υπουργείο πραγματικά έχει ειλικρινή στάση και δεν υπάρχει μια εμμονική διάθεση να επιβληθούν εκ των άνω προς τα κάτω πράγματα, θα βρεθεί λύση. Διότι εμείς θέλουμε μία ουσιαστική μεταρρύθμιση».

 

Τα βασικά στοιχεία της πρότασης της ΚΕΔΕ

Η πρόταση της ΚΕΔΕ για τη μεταρρύθμιση της δημόσιας πολιτικής ύδρευσης και αποχέτευσης περιλαμβάνει τις εξής βασικές επιλογές:

Η ΚΕΔΕ συμφωνεί με την ανάγκη διοικητικής μεταρρύθμισης του συστήματος των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που παρέχουν υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης (ΔΕΥΑ και Δήμων). Ωστόσο εκτιμά ότι αυτή πρέπει να έχει “ολιστικό” χαρακτήρα, δηλαδή να αφορά συνολικά τη δημόσια πολιτική ύδρευσης και αποχέτευσης σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, να οδηγεί στην Ψηφιακή Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση αυτής της δημόσιας πολιτικής, να τη συνδέει με τη δημόσια πολιτική άρδευσης και να την εντάσσει στην ευρύτερη δημόσια πολιτική διαχείρισης του υδάτινου δυναμικού.

Επίσης η ΚΕΔΕ εκτιμά ότι η μεταρρύθμιση είναι αναγκαίο να στηρίζεται στις αρχές της «εταιρικής σχέσης», της «επικουρικότητας» και της «εγγύτητας στους πολίτες» και ότι πρέπει να διατηρηθούν οι ΔΕΥΑ και οι υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης των Δήμων, διότι η άσκηση των αρμοδιοτήτων τους αποτελεί τοπική υπόθεση. Επίσης, εκτιμά ότι οι «οικονομίες κλίμακας» πρέπει να επιδιωχθούν με την αξιοποίηση των θεσμών διαδημοτικής συνεργασίας (κοινές υπηρεσίες, συμβάσεις διαδημοτικής συνεργασίας).

Κατά συνέπεια, προτείνει να αντιμετωπιστούν οι εγγενείς αδυναμίες των μικρών ΔΕΥΑ και των Δήμων που έχουν δημοτική υπηρεσία ύδρευσης και αποχέτευσης, με τη νομοθέτηση της διαδημοτικής συνεργασίας στο νομαρχιακό επίπεδο με Κοινή Υπηρεσία και στο περιφερειακό επίπεδο με Διαδημοτική Επιτροπή Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔιαδΕΥΑ).

Τριετές Πρόγραμμα Εφαρμογής της Μεταρρύθμισης

Η ΚΕΔΕ θεωρεί ότι κλειδί για την επιτυχία της Μεταρρύθμισης είναι ένα τριετές Πρόγραμμα Εφαρμογής της Μεταρρύθμισης, το οποίο υλοποιείται σε δύο Φάσεις, την Φάση Α΄– Προπαρασκευής και τη Φάση Β΄– Εφαρμογής.

Το Πρόγραμμα αυτό θα πρέπει να αποτελεί ξεχωριστό Κεφάλαιο του Σχεδίου Νόμου της Μεταρρύθμισης και η Φάση Προπαρασκευής να προηγείται της εφαρμογής των νομοθετικών ρυθμίσεων, ώστε οι ρυθμίσεις αυτές να μην βασίζονται σε “υποθέσεις εργασίας”, αλλά να διασφαλίζουν την αντιμετώπιση των πραγματικών προβλημάτων και την επίτευξη συγκεκριμένων ρεαλιστικών στόχων.

Το τριετές Πρόγραμμα Εφαρμογής της Μεταρρύθμισης προτείνεται να περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

 

Χρηματοδότηση της Μεταρρύθμισης

Για τη Χρηματοδότηση της Μεταρρύθμισης προτείνει να αξιοποιηθούν:

Διακυβέρνηση της Μεταρρύθμισης

Για τον σχεδιασμό και τη διοίκηση της εφαρμογής της μεταρρύθμισης, περιλαμβανομένης της εκπόνησης και εφαρμογής του τριετούς Προγράμματος Εφαρμογής της Μεταρρύθμισης, προτείνει την υπογραφή Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Προεδρίας της Κυβέρνησης, του ΥΠΕΝ, του ΥΠΕΣ, του ΥΠΕΘΟ, του ΥΠΥΓ, της ΡΑΑΕΥ, της ΚΕΔΕ και της ΕΔΕΥΑ.

Για τη διασφάλιση της Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης της δημόσιας πολιτικής ύδρευσης και αποχέτευσης προτείνει τα ακόλουθα:

Σε εθνικό επίπεδο:

Σε περιφερειακό επίπεδο

Σε δημοτικό / τοπικό επίπεδο

Δράσεις άμεσης εφαρμογής

Από τα παραπάνω προτεινόμενα, μπορούν να εφαρμοστούν αμέσως οι ακόλουθες δράσεις:

H πρόταση της ΚΕΔΕ για την ολιστική διαχείριση των υδάτων

Συγγραφέας: Ουρανία Σούλτη Στις Σε Μη κατηγοριοποιημένο | Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα

Λ. Κυρίζογλου: 

Η Αυτοδιοίκηση συνεπής στη δέσμευσή της καταθέτει τη δική της πρόταση για την ολιστική διαχείριση των υδάτων – Αν από την πλευρά της κυβέρνησης υπάρχει ειλικρινής διάθεση για ειλικρινή, γόνιμο και δημιουργικό διάλογο, τότε θα έχουμε θετικά αποτελέσματα

 «Η Αυτοδιοίκηση συνεπής στη δέσμευση που είχε αναλάβει απέναντι στην κυβέρνηση να καταθέσει τη δική της ολιστική πρόταση για τη διαχείριση των υδάτων, την τήρησε. Με υπευθυνότητα και σοβαρότητα προχωρά στην κατάθεση, ως βάση συζήτησης και ολοκληρωμένης πρότασης – νομοθετικής ρύθμισης για επιτυχία του εγχειρήματος. Αν από την πλευρά της κυβέρνησης υπάρχει ειλικρινής διάθεση για ειλικρινή, γόνιμο και δημιουργικό διάλογο, τότε θα έχουμε θετικά αποτελέσματα».

Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λ. Κυρίζογλου στη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ κατά την παρουσίαση της πρότασης για μεταρρύθμιση της δημόσιας πολιτικής ύδρευσης και αποχέτευσης με παρόχους των υπηρεσιών και τους δήμους. Αναφερόμενος στις προτάσεις που κατέθεσε στην ΚΕΔΕ ο υπουργός ΥΠΕΝ Θ. Σκυλακάκης, υπογράμμισε ότι  «έχουν μεν ορισμένα θετικά σημεία αλλά τα περισσότερα δεν οδηγούν με βεβαιότητα και ασφάλεια  ότι θα πετύχουν τα αναμενόμενα».

Η πρόταση, η οποία στηρίζεται σε μελέτη που εκπονήθηκε από κοινή επιστημονική ομάδα ΚΕΔΕ- ΕΔΕΥΑ – ΕΕΤΑΑ σε συστηματική διαβούλευση με τον Γ. Παπαναστασίου Β΄ αντιπρόεδρο της ΚΕΔΕ και πρόεδρο της Επιτροπή Περιβάλλοντος της ΚΕΔΕ και τον Γ. Μαρινάκη, πρόεδρο της ΕΔΕΥΑ, δήμαρχο Ρεθύμνου,  θα κατατεθεί άμεσα στην πολιτική ηγεσία των υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών, τη ΡΑΑΕΥ, ενόψει των επικείμενων αλλαγών του θεσμικού πλαισίου για την διαχείριση των υδάτων που προωθεί η κυβέρνηση.

Ο πρόεδρος της ΕΔΕΥΑ Γ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι η ΕΔΕΥΑ συμφωνεί και προσυπογράφει την πρόταση της ΚΕΔΕ.

«Θεωρώ, είπε, πως αν το υπουργείο πραγματικά έχει ειλικρινή στάση και δεν υπάρχει μια εμμονική διάθεση να επιβληθούν εκ των άνω προς τα κάτω πράγματα, θα βρεθεί λύση. Διότι εμείς θέλουμε μία ουσιαστική μεταρρύθμιση».

 

Τα βασικά στοιχεία της πρότασης της ΚΕΔΕ

Η πρόταση της ΚΕΔΕ για τη μεταρρύθμιση της δημόσιας πολιτικής ύδρευσης και αποχέτευσης περιλαμβάνει τις εξής βασικές επιλογές:

Η ΚΕΔΕ συμφωνεί με την ανάγκη διοικητικής μεταρρύθμισης του συστήματος των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που παρέχουν υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης (ΔΕΥΑ και Δήμων). Ωστόσο εκτιμά ότι αυτή πρέπει να έχει “ολιστικό” χαρακτήρα, δηλαδή να αφορά συνολικά τη δημόσια πολιτική ύδρευσης και αποχέτευσης σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, να οδηγεί στην Ψηφιακή Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση αυτής της δημόσιας πολιτικής, να τη συνδέει με τη δημόσια πολιτική άρδευσης και να την εντάσσει στην ευρύτερη δημόσια πολιτική διαχείρισης του υδάτινου δυναμικού.

Επίσης η ΚΕΔΕ εκτιμά ότι η μεταρρύθμιση είναι αναγκαίο να στηρίζεται στις αρχές της «εταιρικής σχέσης», της «επικουρικότητας» και της «εγγύτητας στους πολίτες» και ότι πρέπει να διατηρηθούν οι ΔΕΥΑ και οι υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης των Δήμων, διότι η άσκηση των αρμοδιοτήτων τους αποτελεί τοπική υπόθεση. Επίσης, εκτιμά ότι οι «οικονομίες κλίμακας» πρέπει να επιδιωχθούν με την αξιοποίηση των θεσμών διαδημοτικής συνεργασίας (κοινές υπηρεσίες, συμβάσεις διαδημοτικής συνεργασίας).

Κατά συνέπεια, προτείνει να αντιμετωπιστούν οι εγγενείς αδυναμίες των μικρών ΔΕΥΑ και των Δήμων που έχουν δημοτική υπηρεσία ύδρευσης και αποχέτευσης, με τη νομοθέτηση της διαδημοτικής συνεργασίας στο νομαρχιακό επίπεδο με Κοινή Υπηρεσία και στο περιφερειακό επίπεδο με Διαδημοτική Επιτροπή Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔιαδΕΥΑ).

Τριετές Πρόγραμμα Εφαρμογής της Μεταρρύθμισης

Η ΚΕΔΕ θεωρεί ότι κλειδί για την επιτυχία  της Μεταρρύθμισης είναι ένα τριετές Πρόγραμμα Εφαρμογής της Μεταρρύθμισης, το οποίο υλοποιείται σε δύο Φάσεις, την Φάση Α΄– Προπαρασκευής και τη Φάση Β΄– Εφαρμογής.

Το Πρόγραμμα αυτό θα πρέπει να αποτελεί ξεχωριστό Κεφάλαιο του Σχεδίου Νόμου της Μεταρρύθμισης και η Φάση Προπαρασκευής να προηγείται της εφαρμογής των νομοθετικών ρυθμίσεων, ώστε οι ρυθμίσεις αυτές να μην βασίζονται σε “υποθέσεις εργασίας”, αλλά να διασφαλίζουν την αντιμετώπιση των πραγματικών προβλημάτων και την επίτευξη συγκεκριμένων ρεαλιστικών στόχων.

Το τριετές Πρόγραμμα Εφαρμογής της Μεταρρύθμισης προτείνεται να περιλαμβάνειτα ακόλουθα:

 

Χρηματοδότηση της Μεταρρύθμισης

Για τη Χρηματοδότηση της Μεταρρύθμισης προτείνει να αξιοποιηθούν:

Διακυβέρνηση της Μεταρρύθμισης

Για τον σχεδιασμό και τη διοίκηση της εφαρμογής της μεταρρύθμισης, περιλαμβανομένης της εκπόνησης και εφαρμογής του τριετούς Προγράμματος Εφαρμογής της Μεταρρύθμισης, προτείνει την υπογραφή Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Προεδρίας της Κυβέρνησης, του ΥΠΕΝ, του ΥΠΕΣ, του ΥΠΕΘΟ, του ΥΠΥΓ, της ΡΑΑΕΥ, της ΚΕΔΕ και της ΕΔΕΥΑ.

Για τη διασφάλιση της Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης της δημόσιας πολιτικής ύδρευσης και αποχέτευσης προτείνει τα ακόλουθα:

Σε εθνικό επίπεδο:

Σε περιφερειακό επίπεδο

Σε δημοτικό / τοπικό επίπεδο

Δράσεις άμεσης εφαρμογής

Από τα παραπάνω προτεινόμενα, μπορούν να εφαρμοστούν αμέσως οι ακόλουθες δράσεις: