Ανακοινώσεις - Δελτία Τύπου

Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός των Δήμων ξεκινάει από τον κόμβο διαδικτυακών υπηρεσιών «govHUB»

Γ. Πατούλης: Εργαζόμαστε συστηματικά για τη μετάβαση σε μια νέα εποχή που η γραφειοκρατία θα αποτελεί παρελθόν 

IMG 9799IMG 7224

Η είσοδος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην ψηφιακή εποχή εγκαινιάζεται με τη λειτουργία ενός εξειδικευμένου  επιχειρησιακού κόμβου υπηρεσιών.

Πρόκειται για τον κόμβο «Διαδικτυακών Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών Δήμων Ελλάδας» με το διακριτικό όνομα «govHUB».

Η ενεργοποίηση του ανακοινώθηκε επίσημα κατά τη διάρκεια του Ετήσιου Τακτικού Συνεδρίου της ΚΕΔΕ στα Ιωάννινα και υλοποιείται στο πλαίσιο της προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της ΚΕΔΕ, του Υπουργείου Εσωτερικών και της ΠΕΤΑ Α.Ε. Το επόμενο διάστημα θα μπορούν να ανακοινωθούν συγκεκριμένες υπηρεσίες μέσω του δίαυλου «govHUB» της ΚΕΔΕ προς όλους τους δήμους.

Μέσω του κόμβου θα επιτρέπεται η άμεση και ασφαλής πρόσβαση στελεχών των Δήμων σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες που προσφέρουν πληροφοριακά στοιχεία από τα μητρώα του κεντρικού κράτους. Με τον ίδιο τρόπο θα υπάρχει η δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στον κόμβο govHUB και άλλων φορέων της δημόσιας διοίκησης.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης με αφορμή την ενεργοποίηση του Κόμβου, «πρόκειται για ένα τεχνολογικό εργαλείο το οποίο με συστηματικό τρόπο μπορεί να συμβάλει καθοριστικά, αφενός στην καλύτερη και αμεσότερη λειτουργία των δήμων και αφετέρου στην βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων σε μια νέα εποχή που η γραφειοκρατία θα αποτελεί παρελθόν. Η ΚΕΔΕ και η κεντρική διοίκηση συνεργαζόμαστε με βασικό στόχο μας την μετάβαση σ’ αυτή τη νέα εποχή. Καλώ τους συναδέλφους όλων των Δήμων να ενταχθούν στο νέο σύστημα, δηλώνοντας άμεσα τον υπεύθυνο διαχειριστή τους. Η λειτουργία του συστήματος έρχεται να συμπληρώσει μια ολοκληρωμένη τεχνολογική υποδομή που σχεδίασε η  ΚΕΔΕ για όλους τους Δήμους της χώρας, μαζί με το Data Center στο G-Cloud της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), τη πρόσβαση στο Κέντρο Διαλειτουργικότητας του ΥΠΟΙΚ, τη πλατφόρμα εκπαίδευσης και τηλεκατάρτισης e – Μάθηση, το μόνιμο μηχανισμό υποστήριξης με εξειδικευμένο προσωπικό και φυσικά το Δίκτυο Στελεχών ΤΠΕ των Δήμων».

      Πώς λειτουργεί ο Κόμβος και οι υπηρεσίες που παρέχει

Ο κόμβος govHUB είναι ένας εξειδικευμένος επιχειρησιακός κόμβος υπηρεσιών. Στόχος είναι να αποτελέσει το κεντρικό αμφίδρομο δίαυλο με τους 325 Δήμους για οποιονδήποτε θέλει να ανταλλάξει στοιχεία ή υπηρεσίες μαζί τους.

Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του κόμβου govHUB στο Συνέδριο από τον Γ. Τσιάμη (μέλος του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ και Πρόεδρος της Επιτροπής Οργάνωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) «οι αρχικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες που υλοποιήθηκαν είναι το “e-Παράβολο” και η “Αναζήτηση Μητρώου - Επιβεβαίωση Στοιχείων Φυσικού Προσώπου”. Οι πρώτοι πιλοτικοί Δήμοι οι οποίοι ενσωματώθηκαν επιτυχώς στο σύστημα ήταν οι εξής: Ρόδου, Χαλκιδέων, Αγαθονησίου, Ζαγοράς – Μουρεσίου,  Πατρέων, Αρχανών – Αστερουσίων, Σητείας, Γαλατσίου, Μονεμβάσιας, Κασσάνδρας.

Μετά την πρώτη πιλοτική λειτουργία η οποία ολοκληρώθηκε με ικανοποιητικά αποτελέσματα κρίνεται ότι το govHUB, μπορεί να επεκταθεί μέσω της προσθήκης επιπλέον υπηρεσιών και Οργανισμών και να αξιοποιηθεί πλήρως για υπηρεσίες, όπως αντίγραφο ποινικού μητρώου, ασφαλιστική ενημερότητα, στοιχεία αστυνομικών ταυτοτήτων, στοιχεία ανεργίας, στοιχεία αναζήτησης ΑΜΚΑ, κλήσεις για παραβάσεις ΚΟΚ, τιμές υγρών καυσίμων από το παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων και πολλές άλλες διαδικτυακές υπηρεσίες.

Ο κόμβος φιλοξενείται στο σύγχρονο δημόσιο Πληροφοριακό Κέντρο G-Cloud της ΓΓΠΣ του ΥΠΟΙΚ,  και εξυπηρετεί τα εξής:

  • το στόχο της ελληνικής ψηφιακής στρατηγικής 2014-2020 για την ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών ανάμεσα σε φορείς της Δημόσιας Διοίκησης
  • την πλήρωση της ανάγκης ύπαρξης κεντρικού μηχανισμού ανταλλαγής πληροφοριακών στοιχείων με το σύνολο των δήμων και τα Μητρώα που διαθέτει το κεντρικό κράτος, με έγκυρο , άμεσο και ασφαλή τρόπο.
  • την ανάγκη των δήμων για τη συλλογή και την εκμετάλλευση ορθών στοιχείων πληροφόρησης των πολιτών, που σήμερα είναι ελλιπή όπως ύπαρξη ΑΦΜ χωρίς στοιχεία οφειλέτη, πινακίδων χωρίς στοιχεία κατόχων οχημάτων, λάθος τετραγωνικά τέλους ακίνητης περιουσίας, μη ενημέρωση για τα ακαθάριστα έσοδα για τον υπολογισμό του δημοτικού τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων κα.